מהן המיומנויות והכישורים החשובים ביותר למנהלים?
מנהלים בכירים או מנכ"לים שולטים במספר מיומנויות ספציפיות ברמה שהיא מעל הרמה של האדם הממוצע לצורך מילוי תפקידם. הדרכת מנהלים עוסקת בעיקר בהקניה ושיפור של המיומנויות הבאות:
- מיומנות תקשורת בינאישית
- הבנה מעמיקה של מרכיבי הזמן
- שיטות לקבלת החלטות
- הבנה מעמיקה של הסיבות לנסיבות
- יכולות לתכנון תהליכים והטמעתם
- מנהיגות והערכת המגמות
- הכי חשוב - הכרה מעמיקה של מאפייני האגו שלו עצמו
מיומנות תקשורת בינאישית
מנהל מנהל אנשים שהם עובדים, ספקים, לקוחות ורשויות בדרך של יחסים ותקשורת בינאישית.
הדרך בה אנו מבצעים את פעולת ניהול האנשים הללו מתבצעת במגוון רחב של ערוצי תקשורת. שיחה, התכתבות, שפת הגוף והכי חשוב האופן בו אנחנו מבצעים את הפעולות שלנו, קרי - הדוגמא האישית.
מנהלים מצליחים משתמשים בכל ערוצי התקשורת בשפה מקדמת. שפה מקדמת היא שפה עניינית, מובנת, מכבדת ומחייבת. בשפה המקדמת אין האשמות והטפת מוסר והשפלה. ההתייחסות לאנשים היא כאנשים בעלי יכולת ורצון לבצע את משימתם ולהיות משמעותיים. עם זאת, מנהל יודע מתי לסיים את ההתקשרות עם העובד, הספק, הלקוח או הפקיד ברשות.
2.הבנה מעמידה של מרכיבי הזמן
במציאות אין דבר כזה המכונה זמן. מה שמתקיים באמת הם שרשרת אינסופית של התרחשויות שככל הנראה הן תוצר של תהליך.
הפציע הבוקר, עבר היום, השמש שקעה, ירד הלילה עד להתרחשות הזריחה. וחוזר חלילה תהליך מחזורי לכל דבר ועניין. בני האדם, על מנת להיות מדויקים יותר בתקשורת ביניהם חילקו את משכו של התהליך הזה ליחידות של 24 שעות, 60 דקות, ושישים שניות.
מה זה משנה?
לאנשים רבים אין מערכת יחסים בריאה ומקדמת עם הזמן. הם לחוצים להספיק וטוענים שאין להם זמן כאשר הזמן הוא בסך הכל סרגל מדידה ולא יותר. הזמן זורם מעצמו ולאדם שאין זמן משמעות הדבר, היא שפעילותו איננה בסנכרון עם קצב ההתרחשויות העולמי.
פעמים רבות היעוץ קשור לאנשים
כאשר אנחנו מדברים על אנשים הכוונה לעובדים, לקוחות, ספקים והכי חשוב- אנו עצמנו. בסופו של דבר הכל קורה סביב אנשים כי גם בפעילות עם חברה מסוימת אנו מתקשרים עם אנשים.
מהן הבעיות השכיחות בניהול הקשורות ביחסים ותקשורת בינאישית:
- ניהול במאמץ– העובדים אינם משקיעים את מיטבם והמנהל צריך לרדוף אחריהם.
- תקשורת בין אישית – התרבות הארגונית איננה תומכת בחשיבה "כולנו ביחד למען המטרה".
- חוסר לקיחת אחריות – לעובדים יש נטייה להאשים את הנסיבות ולא לחשוב "מה עלי לשפר".
- המנהל - ריכוזי מדי ולא מאפשר לעובדים לקחת אחריות ולהגדיל ראש. הוא מרגיל אותם להיות עושי דברו.
- המנהל – מעמיד תוצאות לפני האנשים ומתפלא שקשה לו לנהל אותם.
- המנהל – אינו משמש כדוגמא אישית ואינו נוהג בדרך בה הוא מצפה מעובדיו לנהוג.
- המנהל – חוסר בבקרה עצמית: "היכן עלי להשתפר". "מה למדתי היום על עצמי" וכו'
לסיכום
יעוץ למנהלים מאפשר למנהל להבין מגורם מקצועי ומיומן מה עליו לשפר בארגון ובמה עליו להשתפר על מנת להשיג את התוצאות שהציב. היעוץ למנהלים מיועד למנהלים המעוניינים לשפר את התוצאות וכן בעיתות משבר.
בהצלחה!!!