האסטרטגיה השיווקית מהווה את היסודות לכל מערך השיווק והמכירה
אסטרטגיה שיווקית נדרשת, לכל ארגון בכל סדר גודל, הבא במגע עם לקוחות.
האסטרטגיה השיווקית היא תוצר של חשיבה ותכנון ובהעדר זאת בדרך של ניסוי ותעייה.
מה כוללת האסטרטגיה השיווקית?
האסטרטגיה השיווקית כוללת את התכנית, העקרונות והערכים על פיהן יתקבלו החלטות ותבוצענה הפעולות בכל הקשור בשיווק ובמכירה. להל"ן הסעיפים הנדרשים לאסטרטגיה שיווקית.
- החזון של הארגון– מהי החשיבות במה שאנחנו עושים עבור הלקוחות שלנו?
- צפיות הלקוחות– מהן הציפיות של הלקוחות מאתנו?
- מענה לציפיות – במה אנחנו מתחייבים ללקוחות שלנו במענה לציפיות שלהם.
- הייחודיות שלנו– מהי הייחודיות שלנו בהשוואה לארגונים מקבילים.
- המסר השיווקי – מה נספר לעולם על העשייה שלנו המבוסס על הנ"ל.
- בחירת ערוצי השיווק – באלו ערוצי שיווק נעשה שימוש.
- הליכי המכירה – כיצד נהפוך לקוח פוטנציאלי מתאים ללקוח שלנו.
- שימור הלקוח - מהי התכנית והפעולות לשימור הלקוח בשוטף, ובמקרה בו ירצה לעזוב.
סיכום
אסטרטגיה שיווקית עוסק מ-א' ועד ת' בכל הקשור בהשגת לקוחות המתאימים לארגון ושימורם. ההבנה העמוקה מהן הסיבות שבשורש העשייה שלנו, רותמת הן אל הלקוחות והן את העובדים לפעילות המשותפת.
בארגונים ובמיזמים חדשים, פיתוח האסטרטגיה השיווקית היא למעשה תכנית העבודה כתובה, להשגת הלקוחות ושימורם. בארגונים וותיקים, חשוב אחת לכמה שנים, לבצע בחינה האם יש צורך בעדכונים של האסטרטגיה השיווקית לאור השינויים בשוק וההתפתחויות בערוצי השיווק.
בהצלחה!!!