ניהול זמן

ניהול זמן היא היכולת ליישם פעולות במועדים שנקבעו ופרק הזמן שתוכנן

למען האמת, עלינו להודות שאנחנו לא מנהלים את הזמן. הזמן לא בשליטתנו שהרי הוא נע מעצמו דקה אחר דקה, שעה אחר שעה ויום אחר יום. בתוך המרחב הזה, של הזמן הזורם ללא הפסק, אנחנו מתנהלים והשאלה היא האם אנחנו מרוצים מאופן שבו אנחנו פועלים ומהתפוקה שאנו מפיקים. 

אם כך, אנחנו מבינים שאנחנו לא מנהלים זמן אלא פעולות ומשימות בתוך שטף הזמן בכפוף לזמן שקבענו. 
שאלה נפוצה היא: "כמה זמן אורכת משימה?" והתשובה היא: הזמן שהוקצב לעשותה. בל נתפלא, שמשימות שעיתוי ביצוען ומשכן לא נקבע, שאין הן מסתיימות.  

כלל: היעילות בהתנהלות בזמנים בארגון מתבססת בעיקר על מיומנותו של המנהל בהקצאת משאב הזמן ביעילות מתוך מאגר הזמן הקצוב. בדיוק כמו כסף. 

 

"אין לי זמן" הוא השקר הנפוץ ביותר שבני אדם מספרים לעצמם והמכשלה לפתרון

לכל אדם בעולם יש את אותו הזמן בדיוק - 24 שעות ביממה. באמירה "אין לי זמן" הכוונה היא לומר "אני לא מספיק לבצע את כל המוטל עלי". מדוע שלא אספיק לבצע את כל המוטל עלי? 

כיצד מתפקד מנהל מיומן

מנהל מיומן ער לניצול משאב הזמן, ראשית של עצמו ומשמש דוגמא לעובדים. המשימות והמטלות מתבצעות ביעילות, במקצועיות ובסבלנות אך לא בעצלנות. כעיקרון (תלוי באופי הארגון)  מנהל אמור לעסוק לא יותר מ- 70% מזמנו בניהול שוטף ו- 30% בהתייעלות, שיפור מתמיד בתפקודו האישי ושל הארגון. בכל מקרה - הכל בשעות משרה רגילה. פעילות שמעבר לשעות משרה מלאה מצביעות על ליקויים שיש לטפל בהם. 


בהצלחה!!!

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם חברים