ניהול

לרוב פונים אלי מנהלים לעזרה כשיש בעיות. דומה הדבר שאין אנו נוהגים לפנות לרופא על מנת לדרוש בשלומו אלא רק כדי לפתור בעיה. הדבר מובן לחלוטין למרות שיותר ויותר מנהלים פונים במטרה להתמקצע בניהול על מנת למנוע מראש את הבעיות ולהתאמץ פחות.

כך או כך אנחנו מדברים על אותו הדבר. כל העוסקים בניהול מודעים לעובדה שיש להשתפר ולשפר על מנת להשיג יותר.

 

ניהול מתבסס על 2 תחומים ראשיים:

  1. קבלת החלטות נכונות
  2. יכולת ניהול והנעה של אנשים

כאשר שני התחומים הללו יבוצעו ברמה ממוצעת פלוס - ההצלחה מובטחת. לעומת זאת, די שאחד מהתחומים הללו יקבל ציון בלתי מספיק והכישלון מובטח.

 

קבלת החלטות

 ניהול משמעותו קבלת החלטות. קבלת החלטות נדרשת היכן שלא נקבע מראש כיצד להתנהל. מנהלים מיומנים הופכים החלטות חוזרות לכללים ומפנים לעצמם זמן ומשאבים להחלטות המחויבות באמת. אופן קבלת ההחלטות שלהם משלב שכל, רגש והלך רוח. לכן רוב החלטותיהם ובמיוחד המשמעותיות שבהן מוצלחות.

 

ניהול אנשים

כאשר אנחנו מדברים על אנשים אנחנו מדברים על כל הסביבה העסקית או הארגונית: העובדים, הלקוחות, הספקים והפקידים במוסדות.

קיים יחס ישיר בין איכות התקשורת עם בעלי התפקידים הללו לרמת ההצלחה. ככל שהתקשורת תהייה מקדמת יותר כך תושג הצלחה רבה יותר. תקשורת מקדמת מונעת גם היא על ידי השכל, הרגש והלך הרוח.


מהו הלך הרוח בניהול?

מחשבה איננה מעופפת בחלל אלא מתקיימת בראש שלנו ומושפעת מהלך הרוח שלנו. אם הלך הרוח שלנו חיובי המחשבות וההחלטות שלנו יהיו חיוביות. כאשר הלך הרוח שלנו יהיה שלילי כמו לחץ, דאגה, כעס וכו, המחשבות שלנו יטו לפרשנות שלילית והתקשורת הבין אישית שלנו תביא יותר נזק מתועלת.

לסיכום:

ניהול עוסק בשני תחומים מרכזיים: קבלת החלטות וניהול אנשים. המסוגלות להצליח בשני התחומים הללו מתבססת על השכל, על הרגש ועל הלך הרוח. אני מיומן באימון מנהלים לשיפור מיומנויות הניהול שלהם בכל המצב בו הם נתונים. מוזמנים ליצור קשר.

בהצלחה!

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם חברים
לשיחת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו 077-8037733