ניהול זמן

ניהול זמן למעשה היא היכולת ליישם פעולות במועדים שנקבעו ופרק הזמן שתוכנן

בתחילת הקריירה שלי בגיל 28 כמנכ"ל הייתי בטוח שאני מנהל את הזמן וגם מנהל אותו טוב. החברה צמחה במהירות, הרווחים שגשגו ואני הגעתי בכל יום הביתה לקראת חצות שפוך (:
הפכתי את היוצרות וחשבתי שהזמן מנהל אותי. גם החשיבה הזו לא שינתה שום דבר לטובה והעולם לנהוג כמנהגו. ואז הבנתי שאנחנו לא מנהלים את הזמן וגם הוא לא אותנו. הזמן בכלל לא בשליטתנו שהרי הוא נע מעצמו דקה אחר דקה, שעה אחר שעה ויום אחר יום. בתוך המרחב הזה, של הזמן הזורם ללא הפסק, אנחנו מתנהלים והשאלה היא האם אנחנו מרוצים מאופן שבו אנחנו פועלים ומהתפוקה שאנו מפיקים. 
כאן בא השינוי האמיתי. למדתי לכבד את הזמן ולקבל אותו כמו שאני מקבל את השמש. כפי שאני בוחר אם להיות מתחת לשמש או לא, כך אני בוחר כיצד לפעול בזרם הזמן. זמן, כמו שמש יש בשפע והשאלה היא בכלל איך אני מתנהל ואיך אני מנהל.  

אם כך אנחנו מבינים שאנחנו לא מנהלים זמן אלא פעולות ומשימות וקוצבים להן זמן. 
שאלה נפוצה היא: "כמה זמן אורכת משימה?" והתשובה היא: הזמן שהוקצב לעשותה. 

כלל: היעילות בהתנהלות בזמנים בארגון מתבססת בעיקר על מיומנותו של המנהל בהקצאת משאב הזמן ביעילות מתוך מאגר הזמן. בדיוק כמו כסף. 

 

"אין לי זמן" הוא השקר הנפוץ ביותר שבני אדם מספרים לעצמם והמכשלה לפתרון

לכל אדם בעולם יש את אותו הזמן בדיוק - 24 שעות ביממה. באמירה "אין לי זמן" הכוונה היא לומר "אני לא מספיק לבצע את כל המוטל עלי". מדוע שלא אספיק לבצע את כל המוטל עלי? 

כיצד מתפקד מנהל מיומן

מנהל מיומן ער לניצול משאב הזמן ראשית של עצמו ומשמש דוגמא לעובדים. המשימות והמטלות מתבצעות ביעילות, במקצועיות ובסבלנות אך לא בעצלנות. כעיקרון (תלוי באופי הארגון)  אמור לעסוק לא יותר מ- 70% מזמנו בניהול שוטף ו- 30% בהתייעלות, שיפור מתמיד של תפקודו האישי ושל הארגון. בכל מקרה - הכל בשעות משרה רגילה. פעילות שמעבר לשעות משרה מלאה מצביעות על ליקויים שיש לטפל בהם. 


בהצלחה!!!

אהבתם את המאמר? שתפו אותו עם חברים
לשיחת ייעוץ ללא התחייבות השאירו פרטים או התקשרו 077-8037733