מתי מנהלים זקוקים ליעוץ ומאיזה סוג של יעוץ
מנהלים מקצועיים נעזרים ביועצים כאשר עומדים בפניהם אתגרים שהם עדיין לא התנסו בהם, כאשר לא עולה בידם להשיג תוצאות רצויות והם רוצים נקודת מבט נוספת וכאשר הם יודעים שאינם יודעים.
היעוץ איננו פוגע בתדמית המנהל כמי שאמור לדעת הכל ולפתור אלא להיפך. המנהל המתייעץ משמש דוגמא לצוות העובדים על שיתוף ועוצמת החשיבה המשותפת וכן מציף אפשרויות נוספות לפתרונות "מחוץ לקופסא".
יעוץ איכותי בניהול הוא ראשוני, ומתייחס לראייה הכוללת אסטרטגית של הארגון ולא לעניין צר, על מנת למנוע מצב של פתרון בעיה אחת ויצירת אחרת. יעוץ משני יכול להיות שיווקי, כלכלי, שירות, ייצור, אירגוני, פיתוח וכל תחום בו הארגון עוסק.
פעמים רבות היעוץ קשור לאנשים
כאשר אנחנו מדברים על אנשים הכוונה לעובדים, לקוחות, ספקים והכי חשוב- אנו עצמנו. בסופו של דבר הכל קורה סביב אנשים כי גם בפעילות עם חברה מסוימת אנו מתקשרים עם אנשים.
מהן הבעיות השכיחות בניהול הקשורות ביחסים ותקשורת בינאישית:
- ניהול במאמץ– העובדים אינם משקיעים את מיטבם והמנהל צריך לרדוף אחריהם.
- תקשורת בין אישית – התרבות הארגונית איננה תומכת בחשיבה "כולנו ביחד למען המטרה".
- חוסר לקיחת אחריות – לעובדים יש נטייה להאשים את הנסיבות ולא לחשוב "מה עלי לשפר".
- המנהל - ריכוזי מדי ולא מאפשר לעובדים לקחת אחריות ולהגדיל ראש. הוא מרגיל אותם להיות עושי דברו.
- המנהל – מעמיד תוצאות לפני האנשים ומתפלא שקשה לו לנהל אותם.
- המנהל – אינו משמש כדוגמא אישית ואינו נוהג בדרך בה הוא מצפה מעובדיו לנהוג.
- המנהל – חוסר בבקרה עצמית: "היכן עלי להשתפר". "מה למדתי היום על עצמי" וכו'
לסיכום
יעוץ למנהלים מאפשר למנהל להבין מגורם מקצועי ומיומן מה עליו לשפר בארגון ובמה עליו להשתפר על מנת להשיג את התוצאות שהציב. היעוץ למנהלים מיועד למנהלים המעוניינים לשפר את התוצאות וכן בעיתות משבר.
בהצלחה!!!